Integracja w naszym przedszkolu

Integracja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i dzieci w normie rozwojowej w środowisku rówieśniczym stwarza każdemu dziecku optymalne warunki rozwoju. W naszej placówce funkcjonuje pięć grup z oddziałami integracyjnymi.

Zobacz więcej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w przedszkolu, aby wspierać potencjał rozwojowy dziecka, a także stworzyć warunki do jego aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowisku społecznym.

Zobacz więcej

Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne

W pracy z dziećmi wykorzystujemy Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Opiera się ona na ćwiczeniach – zabawie – relacjach z drugą osobą. Jej celem jest m.in. doświadczanie ruchu, kontaktu emocjonalnego, fizycznego i społecznego.

Zobacz więcej

Dlaczego warto wybrać Przedszkole Nr 18
z Oddziałami Integracyjnymi w Tarnowie?

bogata oferta
edukacyjna

indywidualne
podejście do dziecka

doświadczona kadra
pedagogiczna

miejsce rozwoju
empatii i akceptacji

Więcej o przedszkolu

Z życia naszego Przedszkola

Odwiedziny Mikołaja

Odwiedziny Mikołaja

Dnia 2 grudnia nasze przedszkolaki odwiedził długo oczekiwany gość. Dzieci nadsłuchiwały dźwięku dzwoneczków, które słychać było z daleka. I już wiadomo było, że do przedszkola zbliża się nikt inny, jak Święty Mikołaj. Dzieci z ogromną radością przywitały gościa śpiewając mu piosenki i recytując wiersze. Święty Mikołaj

Więcej

Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka

Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka niejednokrotnie jest niedoceniany przez rodziców i opiekunów. Większość z nas zabiega i skupia się na fizycznym rozwoju dziecka, jego możliwościach poznawczych, kształceniu kolejnych funkcji niezbędnych do podjęcia nauki w szkole jak również na nieprawidłowościach w sposobie komunikowania się i wypowiadania poszczególnych głosek. Tymczasem, człowiek w swej naturze jest

Więcej

Język migowy jako metoda komunikacji wspomagającej

Co to jest komunikacja alternatywna i wspomagająca?

Dzieci pozbawione mowy werbalnej często nie mogą w pełni uczestniczyć w procesie komunikacji. Powoduje to szereg negatywnych konsekwencji w zakresie ich funkcjonowania intelektualnego, emocjonalnego i społecznego. Dlatego ogromnie ważne jest zastosowanie metod zastępczych, które pozwolą im komunikować się z innymi, pomimo braku mowy. Wszelkiego

Więcej