Jestem ja, jesteś Ty. Jesteśmy my – niepowtarzalni, jedyni w swoim rodzaju. Nasze działania się przeplatają, wywierają pozytywny wpływ, jednoczą – gdy razem się bawimy, razem się uczymy, razem słuchamy, razem rozmawiamy, razem się śmiejemy, razem spacerujemy. Jesteśmy dla siebie. Pomagasz mi iść dalej w świat, tak abym teraz i w kolejnych latach swego życia, w swym plecaku zgromadził: tolerancję, akceptację, szacunek, chęć ofiarowania pomocy, opiekuńczość, samodzielność, wiedzę, potrzebę podejmowania interakcji i komunikacji z innymi.
5 grup z oddziałami integracyjnymi
W naszej placówce funkcjonuje pięć grup z oddziałami integracyjnymi. Grupy integracyjne to grupy liczące 15 – 20 dzieci, w tym od 3 do 5 dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
dodatkowa kadra nauczycielska
Oprócz nauczyciela wychowania przedszkolnego w grupie integracyjnej dodatkowo zatrudniony jest nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne
wspólna realizacja podstawy programowej
W przedszkolu dzieci mają możliwość uczestnictwa w zajęciach:
DZIECI POSIADAJĄCE ORZECZENIE
O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
- Rewalidacyjnych
- Organizowanych w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
DZIECI W NORMIE ROZWOJOWEJ
- Organizowanych w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Rewalidacja
Rewalidacja jest procesem edukacyjnym, terapeutycznym i wychowawczym, którym objęte są dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia z zakresu rewalidacji organizowane są dla dziecka niezależnie od etapu edukacji i rodzaju placówki, do której uczęszcza, a podstawę ich uruchomienia stanowi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest maksymalizowanie potencjału rozwojowego dziecka, który zmierza do optymalnego usamodzielnienia dziecka i możliwie pełnego jego uczestnictwa w życiu społecznym.
Cel ten może zostać osiągnięty poprzez:
- usprawnianie zaburzonych funkcji,
- kompensowanie deficytów poprzez wzmacnianie prawidłowych funkcji dziecka,
- korygowanie stwierdzonych zaburzeń,
- indywidualizację
- profilaktykę,
- wspieranie i wspomaganie dziecka oraz rodziców.
Dla każdego dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowywany jest Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET).
Dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych biorą udział w zajęciach z zakresu:
- terapii pedagogicznej
- terapii ruchowej.