W naszym przedszkolu w pracy z dziećmi wykorzystujemy METODĘ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE.
Metoda ta opiera się na ćwiczeniach – zabawie – relacjach z drugą osobą. Cechą charakterystyczną metody jest rozwijanie przez ruch:
- świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego
- świadomości przestrzeni i działania w niej
- dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania kontaktu z innymi
Udział w zajęciach wpływa korzystnie na rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i ruchowy dziecka.
Głównym celem tej metody jest doświadczenie:
- Ruchu
- Kontaktu emocjonalnego
- Kontaktu fizycznego
- Kontaktu społecznego
- Poznanie własnego ciała
Metoda realizowana jest poprzez cztery grupy ćwiczeń:
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała
Ćwiczenia te są niezwykle ważne ponieważ poznanie własnego ciała oraz umiejętność kontrolowania jego ruchów jest podstawową potrzebą każdego człowieka i jest niezbędna do utrzymania pełnej równowagi.
Ćwiczenia mające na celu zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu
Są to ćwiczenia ściśle związane z poprzednią grupą, wykonywane wyłącznie na podłodze.
Ćwiczenia ułatwiające nawiązywanie kontaktu oraz współpracę z partnerem
Te ćwiczenia pozwalają na wzajemne poznanie się partnerów, a zwłaszcza swojej siły, daje możliwość wspólnego przeżycia wykonywanych zadań.
Ćwiczenia twórcze
Pozwalają nawiązywać i pogłębiać stosunki międzyludzkie, poznawać sytuacje, których ćwiczący mógłby nie doświadczyć w innych warunkach. W trakcie zajęć każde dziecko może być twórcą , autorem zabaw w stopniu, w jakim sobie życzy.
Celem tej metody jest doświadczenie:
- Ruchu
- Kontaktu emocjonalnego
- Kontaktu fizycznego
- Kontaktu społecznego
- Poznanie własnego ciała
Zajęcia prowadzone są we wszystkich oddziałach(z wyłączeniem gr I) w formie grupowej raz w tygodniu przez terapeutów metody.